Joulutervehdykset tulevalta ja väistyvältä puheenjohtajalta

24.12.2023

Tuomas Seppäsen jouluytervehdys:

Hyvää joulua ja onnellista- sekä vähintään parempaa uutta vuotta kaikille jäsenille.

Tässä yhteydessä käytän ajankohdan suomaa tilaisuutta kiittää teitä kuluneen vuoden lisäksi myös menneestä reilusta 18:sta vuodesta, jotka olen ollut osaston hallituksessa- ja joista 16 on vierähtänyt osastomme puheenjohtajan tehtävissä.

Aika on ollut antoisaa, mielenkiintoista mutta aina enemmän tai vähemmän haastavaa.

Haasteista on pitänyt huolen milloin työnantajamme, milloin maamme hallitus ja nyttemmin naapurimaamme ”hallitus”. Aina kuitenkin haasteen yleisin olemus on ollut muutos ja muutoksen pyörteissä uskon monen jäsenemmekin allekirjoittavan väkisinkin mieleen tulevan kysymyksen kaikkien muutosten välttämättömyydestä.

Niin tai näin, muutoksen tuulet puhalsivat myös taannoisessa osastomme syyskokouksessa. Syyskokous valitsikin seuraavaksi kaksi- vuotiskaudeksi uudeksi puheenjohtajaksi Jarno Alenin.

Onnea Jarnolle ja zemppiä nyt sitten niihin haasteisiin, niitä näyttää riittävän. Hyvillä- ja kieltämättä huojentuneinkin mielin jätän puheenjohtajuuden Jarnolle.

Kokous valitsi osastolle myös uuden hallituksen, jossa jatkan vielä jäsenasiain hoitajana, että ette vielä ihan kokonaan päässeet minusta .

Lopuksi vielä kiitos kaikille nykyisille ja entisille luottamushenkilöille, osaston hallituksille ja kaikille yhteistyötä tehneille tahoille. Yhteistyö on- ja on ollut se voima, jolla työväenliike on menestynyt.

Näin se on toiminut myös Raideammattilaiset osasto 72:ssa- ja tulee toimimaan myös jatkossa.

Tulevan puheenjohtajan Jarno Alénin tervehdys:

Hyvät raideammattilaiset os.72 jäsenet

Yhdistyksen järjestäytymiskokous pidettiin 21.12-23 allekirjoittaneen koolle kutsumana. Minut on valittu yhdistyksen
puheenjohtajaksi kaudelle 2024-2025. Muita ei tehtävään esitetty, joten valinta oli helppo. Kiitos luottamuksesta. Uutena varapuheenjohtajana aloittaa Arttu Virtanen. Sihteerinä jatkaa Elina Winne, taloudenhoitajana Esko Takala ja väistyvä puheenjohtaja Tuomas Seppänen  jäsenasiainhoitajana.

Hallituksen jäseninä jatkaa tuttu porukka: Atte Permanto, Berit Ojala ja Petri Salovirta. Varajäseninä Kimmo Niemi, Arto Finne ja Markku Inkeroinen. Kiitokset Tuomakselle vuosien hyvästä työstä yhdistyksen eteen. Kiitokset myös muulle hallitukselle ja ennen kaikkea jäsenille. Ilman teitä koko homma kuivuisi kasaan.

Tulevaisuudessa toivoisinkin että jäsenistöstä löytyisi uusia nimiä hallitukseen, koska hyviä mielipiteitä ja kannanottoja on kuultu paljon myös hallituksen ulkopuolelta.

Omasta ja hallituksen puolesta toivotan kaikille rauhallista Joulua ja hyvää uutta vuotta.